Správa objednávek
<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> Správa objednávek |
Navigace: Vyzvednisi.cz > Jsem prodejce > |
Aby bylo možné z webu vyzvednisi.cz zpracovávat objednávky, je nutné do vašeho chytrého zařízení nebo pokladny Dotykačka nainstalovat stejnojmennou aplikaci pro prodejce. V této aplikaci se pak jednotlivé objednávky zobrazují a můžete s nimi dále pracovat. Aplikace je dostupná pro zařízení se systémem Android.
Týdenní a měsíční přehled o objednávkách pak najdete ve správě provozovny na záložce PŘEHLED.
1.Instalace aplikace a spárování s vaší provozovnou
4.Pokud používáte pokladní systém Dotykačka
Jakmile vytvoříte a uložíte první nabídku, zobrazí se dialog s upozorněním na instalaci aplikace vyzvednisi.cz. Aplikaci nainstalujte z obchodu Google Play. Pokud však máte Dotykačku, aplikaci nainstalujte do pokladny prostřednictvím Dotykačka Marketplace. Jestliže do pole Alternativní cestou je stažení APK souboru přímo do zařízení a jeho instalace. Je však nutné povolit instalaci z neznámých zdrojů v nastavení systému Android nebo instalaci neznámých aplikací v prohlížeči, kterým soubor APK stahujete. Před instalací se objeví informační dialog, ze kterého přejdete do NASTAVENÍ a instalaci v zařízení povolíte. |
Spusťte aplikaci vyzvednisi.cz a naskenujte zobrazený QR kód nebo ručně vložte aktivační kód. Tím spárujete aplikaci s vaší provozovnou. Aplikaci lze spárovat vždy s jednou provozovnou. V případě několika provozoven, je nutné používat aplikaci na samostatných zařízeních. Aktivaci (spárování) lze provést i později. Aktivační kód najdete v detailu provozovny na záložce OBECNÉ po kliknutí na ZOBRAZIT AKTIVAČNÍ KÓD. |
Po vložení aktivačního kódu nebo naskenování QR kódu, se v aplikaci začnou zobrazovat vytvořené objednávky. Na každou novou objednávku budete upozorněni. V případě, že je v zařízení nainstalována pokladní aplikace Dotykačka, můžete upravit propisování objednávek do pokladny. |
Jakmile zákazník na webu vyzvednisi.cz vytvoří a odešle objednávku, objeví se v aplikaci jako nová objednávka. Novou objednávku můžete tlačítky |
Potvrzená objednávka se dále zobrazí na záložce Potvrzené. V tomto stavu lze objednávku označit jako připravenou či ji zrušit. Připravenou objednávku po vyzvednutí či předání k rozvozu uzavřete, a přesune se na záložku Uzavřené. Ke zrušené objednávce je opět nutné přidat důvod, který odchází zákazníkovi. Ťuknutím na ikonku |
Všechny přijaté objednávky se po odbavení či zrušení přesunou na záložku Uzavřené. Zde je lze filtrovat dle stavu pomocí tlačítek v záhlaví. |
Při spuštěné aplikaci pro prodejce bude váš podnik na stránkách označen žlutým podbarvením. Bude se také prioritizovat na veřejné části webu při hledání zákazníky, nebo při zobrazení provozoven. To vše samozřejmě v rámci vaší otevírací doby pro vyzvednutí a rozvoz. |
Jakmile zákazník odešle objednávku, dostává automatickou zprávu o jejím vytvoření, a další ve chvíli, kdy je objednávka potvrzená. Dále systém odesílá zákazníkovi informaci v případě zamítnuté / zrušené objednávky, kdy je vždy nutné uvést důvod zrušení. Chování a možnosti objednávek v aplikaci ukazuje následující tabulka.
Objednávky k vyzvednutí |
|||
Záložka v aplikaci |
Možnosti |
Stav objednávky |
E-mail zákazníkovi |
Nové |
POTVRDIT |
Nová |
ano |
|
ZAMÍTNOUT |
Zamítnutá |
ano + důvod |
Potvrzené |
VYZVEDNUTO |
Potvrzená |
ano |
|
PŘIPRAVENO |
Připravená k vyzvednutí |
ano |
|
ZRUŠIT |
Zrušená |
ano + důvod |
Uzavřené |
--- |
Hotová / Zamítnutá / Zrušená |
ne |
Objednávky k rozvozu |
|||
Záložka v aplikaci |
Možnosti |
Stav objednávky |
E-mail zákazníkovi |
Nové |
POTVRDIT |
Nová |
ano |
|
ZAMÍTNOUT |
Zamítnutá |
ano + důvod |
Potvrzené |
PŘIPRAVENO PRO KURÝRA |
Potvrzená |
ne |
|
VYZVEDNUTO KURÝREM |
Připravená na donášku |
ano |
|
DORUČENO |
Probíhá doručení |
ne |
|
ZRUŠIT |
Zrušená |
ano + důvod |
Uzavřené |
--- |
Hotová / Zamítnutá / Zrušená |
ne |
Do nastavení se dostanete ťuknutím na ikonku a zvolením volby Nastavení.
Mimo celkové ceny se v objednávkách bude zobrazovat také cena u každé položky.
Na novou objednávku budete upozorněni zprávou na obrazovce.
Vyzvednisi.cz pravidelně kontroluje, zdali máte spuštěnou aplikaci a zapnuté upozornění na nové objednávky. Pokud nikoliv, zobrazí se na webu v nabídce vaší provozovny zákazníkům toto upozornění: |
Jestliže chcete po potvrzení objednávky v aplikaci poslat vlastní zprávu zákazníkům, aktivujte tuto volbu a do pole zadejte text zprávy. Tento text bude jako zpráva od prodejce součástí automatického e-mailu při potvrzení objednávky. Jakmile objednávku potvrdíte, bude v aplikaci zobrazen dialog se zprávou pro zákazníka a text zprávy bude předvyplněný. Můžete ho tedy vždy před odesláním ještě dodatečně upravit.
Pokud je tato volba aktivní, budou nové objednávky přenášeny do pokladní aplikace Dotykačka. Ťuknutím na volbu OTEVŘÍT NASTAVENÍ* můžete určit chování objednávek v Dotykačce. Objednávky lze rovnou uzavřít a zaplatit hotově, nebo může být vytvořen otevřený účet. Ten, po odbavení objednávky, uzavřete a zaplatíte ručně. Další volbou je potom uplatňovaná sazba DPH pro všechny objednávky. Nabízené sazby DPH vycházejí z Nastavení zdanění v nastavení aplikace Dotykačka.
V případě aktivní volby VYSTAVIT A ZAPLATIT HOTOVĚ* (kdy je účet v Dotykačce automaticky uzavřen a zaplacen), lze dále zvolit automatické poslání účtenky na e-mail zákazníka a deaktivovat její tisk.
* Tyto volby jsou k dispozici jen v případě, pokud je v zařízení nainstalovaná pokladní aplikace Dotykačka.
Každá objednávka označená jako Potvrzená se v Dotykačce zároveň objeví jako nový otevřený účet a může být též vytisknuta. Jakmile zákazník dorazí či objednávku předáte k doručení, zobrazte si v Dotykačce související otevřený účet a proveďte jeho zaplacení. Uzavřené a zaplacené účty najdete v Historii. Další možností je přenesené objednávky (účty) automaticky uzavírat s platbou hotově. V tomto případě nemusíte účtenku tisknout, bude automaticky poslána na zákazníkův e-mail, viz nastavení výše.
Informace o zákazníkovi z objednávky se také přenesou do Dotykačky a automaticky se vytvoří nový zákaznický účet. Jakákoliv další objednávka se přiřadí k tomuto zákazníkovi.
Standardně se objednávky do Dotykačky přenášejí jako otevřené účty s 21% sazbou DPH. Toto chování změníte buď ťuknutím na ANO v dialogu Chcete zkontrolovat nastavení propisování?, který se zobrazí po správném zadání aktivačního kódu, nebo později v nastavení aplikace vyzvednisi.cz. |